FaceBookGoogle+Youtube

KTM Facebook

Tanulmányút Dél-Angliába

Tanulmányút Dél-Angliába az őszi szünetben

Iskolánk néhány tanulója Buzás Erika tanárnő szervezésével dél-angliai tanulmányúton vett részt, csatlakozva a veszprémi Padányi iskola tanulóihoz és tanáraihoz. A csoportot elkísérte a művészeti iskola vezetője, Szili Gabriella tanárnő is.

2017. október 26-án, este elbúcsúztunk családjainktól (akik természetesen sokkal szomorúbbak voltak nálunk, hiszen mi tele voltunk izgalommal és várakozással) és elindultunk Anglia felé. Az éjszakát az autóbuszon töltöttük, falva a kilométereket az osztrák és német autópályán, hogy kora délután megérkezzünk Bruggebe, Belgiumba. Itt kinyújtóztattuk elgémberedett lábainkat és egy sétát tettünk az ékszerdobozhoz hasonlítható kisvárosban. A gyönyörű épületek megcsodálása mellett megkóstoltuk a méltán híres, nagyon finom gofrit, és természetesen nem hagyhattuk ki csomagjaink gyarapítását sem némi fantasztikusan finom belga csokoládéval. Továbbindultunk franciaországi F1 szállásunkra, ahol sok időt nem töltöttünk, hiszen reggel 5 órakor már indultunk is a komphoz Dunquerkbe. A kompozás hamar feledtette velünk a korai kelést, Dover fehér sziklái a napfelkeltében csodálatos, emlékezetes látványt nyújtottak.

Immáron Angliába érve London felé vettük az irányt, ahol a hosszú utazás után nagyot sétáltunk. Láttuk a Westminster Apátságot, a Parlamentet a felújítás alatt álló Big Ben épületével, és epekedve néztük a London Eyet, de azt majd a következő úton kipróbáljuk! Szerencsénkre épp odaértünk a lovas őrségváltásra, látványos volt! Theresa May miniszterelnök asszonyt viszont nem láttuk a Downing Street 10-nél. A Szent James parkon átsétálva etettünk mókust és gyönyörködtünk a látványban, megfigyelve a kocogó, sétáló, piknikező londoniakat. Elsétáltunk a Buckingham Palotához, ahova nem is értjük miért, de nem kaptunk meghívást délutáni teára! J Nelson admirális szobránál a Trafalgar téren egy hamisítatlan brit tüntetést is láttunk. A Covent Gardenben volt egy kis időnk sétálni, beolvadni, miután megnéztük James Bond autóit és tárgyait a London Film Múzeumban. Ezután átbuszoztunk Kensington & Chelsea  negyedbe, a Science Múzeumba, ahol mindenki kiválaszthatta magának az őt legjobban érdeklő kiállításokat.

Eddig sem unatkoztunk, de ekkor jött a nap legérdekesebb része: az érkezés Worthing városába a családokhoz! Mindenki tele volt izgalommal, vajon kit kap pótanyunak és pótapunak, szimpatikusak leszenek-e, megértjük-e őket. És az igencsak hosszúra nyúlt nap után: Mi lesz a vacsora? Nos, az élmények többnyire pozitívak voltak, és szinte mindenki pizzát kapott, mert azt biztosan megeszi a külföldi diák is! J

Ezután kezdődtek dél-angliai napjaink. Ellátogattunk Winchesterbe, ahol megnéztük Anglia egyik legnagyobb katedrálisát, sajnos csak kívülről, Artúr király kerekasztalát viszont közelről is láttuk! Kicsit visszamentünk a középkorba a jelmezekben, amiért megdicsértek minket, mert bátrak voltunk és vidámak! Ezután szafarira indultunk a Longleat kastélyhoz, ahol a majmok a buszunkon szörföztek, az oroszlánoknak és a tigriseknek szerencsére ehhez nem volt kedvük! A gyönyörű kastélyban is sétáltunk, felfedeztük a kertjét, a labirintust, a meseországot.

Másnap Stonehenge-be utaztunk, ami nagy élményt jelentett mindannyiunknak. Kíváncsian hallgattuk, ki, hogyan és miért építhette ezt a lenyűgöző kőcsoportot, de sok kérdésre még a tudósok sem tudják a választ. Délután a hangulatos tengerparti Portsmouth városában sétáltunk, megnéztük a kikötőt, Nelson admirális hajóját, a Victoryt, és a látványos Spinakker Towert.

Brightonba vonattal utaztunk, tiszta, szép és gyors volt, igyekeztünk megérteni a hangosbemondó üzeneteit! Itt séta után megnéztük a Sea Life Center akvárium élőlényeit. A cápák, ráják, teknősök után elindultunk a Seven Sisters sziklavonulathoz, ahol hason fekve, hogy le ne zuhanjunk a sziklákról, lélegzetállító látványban volt részünk. A napot Lewes kastélyában zártuk.

Reggel elbúcsúztunk pótcsaládunktól, és újra London felé vettük az irányt. Greenwichben ráálltunk a Meridiánra, sétáltunk a parkban, elsétáltunk a Queen’s Home és a Tengerészeti Múzeum mellett, ide aki a szabadidőben ha akart, be is mehetett. Ezután kezdetét vette az újabb izgalom, felültünk a híres londoni metróra, a Tube-ra. Elmentünk a Szent Pál Székesegyházba, a csigalépcsőket megmászva felmentünk a Suttogó Kupolába, és megnéztük sok híresség sírját. Megnéztük a 2000-re épült hidat, a Millenium Bridge-t is, onnan pedig a Globe színházat és a Tower Bridge-t is láttuk, amin korábban át is mentük busszal, s bár sajnos épp nem nyílt fel, így is nagy élmény volt! Újabb metrózással elértünk a British Múzeumba, itt is kiválaszthattuk a rengeteg kiállítás közül a nekünk tetszőt. Aki akart, a közeli Oxford Streeten is sétálhatott egyet, és ha maradt pénze, vehetett még egy-két szuvenírt. Újabb metrózás után visszaértünk Greenwichbe, és elindultunk hazafele. Az utolsó napra maradt még az átkelés a Csalagúton, éjfél után gördültünk ki a vonatból a szárazföldi Európába. Ezután hosszú utazás vette kezdetét, hogy egy héttel az indulásunk után, késő este megérkezzünk családunkhoz, és kezdetét vehesse a hosszú mese az elmúlt hét eseményeiről.

S már alig várjuk a következő kirándulást két év múlva!

Fotógaléria

Emléklapok

Tanköny

Tisztelt Szülők, kedves Tanulók!

Tájékoztatni szeretnénk Önöket a 2017/2018-as tanévre vonatkozó tankönyvekkel kapcsolatban.

A Kormány 1265/2017. (V.29.) határozata értelmében az eddig felmenő rendszerben történő ingyenes tankönyvellátást a 2017/2018-as tanévtől egy ütemben vezeti be az 5-8. évfolyamokra, valamint kiterjeszti a középiskola 9. évfolyamára is.

Ez azt jelenti, hogy általános iskolás diákjaink, illetve a 9. osztályos középiskolás diákjaink ingyen kapják a tankönyveket. Ők szeptember 1-jén, az első tanítási napon, vagy az utána követező héten vehetik át tankönyveiket az iskolában.

A középiskola 10-13. évfolyamán tanulókra továbbra is a korábbi törvények vonatkoznak. Ők a korábbi feltételek teljesülése alapján vehetik igénybe az ingyenes tankönyveket.

A tanuló

a) tartósan beteg (csatolandó: 2017. január 1-jén vagy azt követően érvényes szakorvosi igazolás)

b) mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd (csatolandó: a Szakértői Rehabilitációs Bizottság szakértői véleménye)

c) három vagy több kiskorú, illetve eltartott gyermeket nevelő családban él (csatolandó: 2017. augusztusi igazolás a családi pótlék folyósításáról: MÁK igazolás, bérjegyzék, postai szelvény vagy folyószámla-kivonat)

d) nagykorú és saját jogán iskoláztatási támogatásra jogosult (csatolandó: 2017. augusztusi igazolás a családi pótlék folyósításáról: MÁK igazolás, bérjegyzék, postai szelvény vagy folyószámla-kivonat)

e) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül (csatolandó: 2017. október 1-jén vagy azt követően érvényes önkormányzati határozat)

f) nevelésbe vett gyermek esetében (csatolandó: 2017. október 1-jén vagy azt követően érvényes Kormányhivatal határozat)

Az igényeket a tanulók az előző tanév végén leadták. Kérjük, a szükséges igazolásokat legkésőbb 2017. szeptember 6. szerdáig az iskola Gazdasági Irodájában leadni szíveskedjenek!

Minden igazolásnak 2017. október 1-jén érvényesnek kell lennie! Az igazolás bemutatása nélkül ingyen tankönyvet nem kaphat a tanuló!!!

Akinél változás van és jogosult ingyen tankönyvre, szeptember 1-ig jelezze a Gazdasági irodában, a szükséges dokumentumok bemutatásával!!!

Felhívjuk figyelmüket, hogy egy-egy tankönyvet a diákoknak évekig használniuk kell, mivel tartós tankönyvek, ezért amennyiben súlyosan megrongálódik a könyv, azt a tanév végén ki kell fizetni!

A tankönyvek ára fizetős diákok esetén:

X.A osztály: 9800 Ft

angolul tanulók: 13350 Ft

németül tanulók: 9330 Ft német könyv nélkül, német könyv a pótrendelés során

XIII.C osztály: 13310 Ft

Aki június 30. után iratkozott be iskolánkba, pótrendeléssel tudunk számára tankönyvet biztosítani.

A tankönyveket az első tanítási napon, szeptember 1-jén lehet átvenni Buzás Erika tanárnőnél.

Mivel a tankönyvek a héten megérkeznek az iskolába, a csekkek viszont csak szeptemberben, szeretnénk a Családok tankönyvvel kapcsolatos teendőit és az első hetet megkönnyíteni. Ezért az iskola vállalja, hogy a tankönyvek árának behozásával a diákok megkapják tankönyveiket, így megkíméljük Önöket a postán való hosszas sorban állástól. Kérjük, a tankönyvek összegét pontosan hozzák az iskolába!

Szülői értekezlet

Tisztelt Szülők!

Tisztelt Tanulók!

Ezúton tisztelettel meghívjuk Önöket iskolánk tanévnyitó SZÜLŐI ÉRTEKEZLETÉRE, melyet 2017. augusztus 28-án (hétfőn) 16.00 órakor tartunk a Jó Szerencsét Művelődési Központ Színháztermében.

A szülő értekezleten tájékoztatjuk Önöket a 2017/2018-as tanév rendjéről, fontos tudnivalókról. Megjelenésükre feltétlenül számítunk!

Iskolánkban a pótvizsgák/osztályozóvizsgák 2017. augusztus 28-31 között lesznek. Tantárgyanként részletezve levélben értesítjük a diákokat, illetve a 06-88/479-415-ös telefonszámon lehet érdeklődni az időpontokról.

TANÉVNYITÓ: 2017. szeptember 1-jén reggel 8 órakor lesz, majd osztályfőnöki órákat tartunk.

TANKÖNYVOSZTÁS a tanév megkezdése után szeptember 1-jén lesz.